" אני חושב שיש שוק עולמי אולי לחמישה מחשבים "
תומס ווטסון , יו"ר IBM , 1943

יום שני, 22 בנובמבר 2010

בלוגים , פודקסטים ויצורים נוספים מ"גן החיות" של Web2.0


במסגרת קורס " אסטרטגיות מתקדמות להוראה ולמידה " בהנחייתה של ד"ר נטע נוצר קראתי מאמר מעניין אשר כותרתו משכה את עיני וסיקרנה אותי . על ד"ר אולז'ן גולדשטיין למדתי במהלך קורס של משחקים מתוקשבים בסמסטר השני , קראתי מאמרים נוספים שלה ונעזרתי רבות במחוללי המשחקים בעריכתה .
מטרת המאמר היא לבחון כיצד ניתן להשתמש בתכונות של כלים Web2.0 - דור חדש של כלים מקוונים לתועלת ההוראה והלמידה בקורסים בחינוך הגבוה . הכלים המוצעים במאמר הינם : הבלוגים ( ( Blog, מנגנון ה – RSS , הפודקסטים - (Fodcast ) , והוודקסט - (Vodcast) .
מכיון שהפוסט הינו חלק מבלוג לימודי אתייחס בעיקר לנושא הבלוגים .
הבסיס התיאורטי המוצג במאמר : הבלוגים נמצאים כתורמים ללמידה מנקודות המבט של תיאוריות הלמידה המקובלות כיום – התיאוריה הקונסטרוקטיביסטית . ( הבנייתית ) . כאשר דנים בשילוב הטכנולוגיה מדברים על שילוב מבורך מבחינה חינוכית בין הפסיכולוגיה, הפילוסופיה והטכנולוגיה, אשר הביאו לתפיסות חדשניות אודות הלמידה ולהמשגה של פדגוגיות חדשות המאמצות את הקונסטרוקטיביזם והביא להקמת סביבות למידה חדשניות. השילוב בין השלושה החל לפעול יחדיו כאשר הפילוסופיה של הקונסטרוקטיביזם מספקת את הקו המנחה, הפסיכולוגיה של הלמידה הקונסטרוקטיביסטית את העקרונות הבסיסיים לפעילות הפדגוגית והטכנולוגיה את האמצעים להגשמתם.
הטכנולוגיה מממשת את סביבת הלמידה הקונסטרוקטיביסטית בארבע דרכים עקרוניות:
1. הצעת פעילויות אינטלקטואליות ושיתופיות (הדמיות ותכנון).
2. באמצעות מערכות סמלים שדרכן היא מייצגת את העולם (מולטימדיה)
3. הדרך שבה מאורגן המידע כמו גיליונות עבודה, מסדי נתונים והיפרטקסט.
4. אמצעי לשילוב שלושת הדרכים הקודמות יחד: בנייה פעילה של ידע ובמיוחד צורות סמליות (מילה, תרשים ותמונה) וידע הבנוי בצורות ארגוניות ייחודיות הזמינים לבחינה ולהפעלה (מסדי נתונים, מולטימדיה). המעורבות הפעילה בבנייה, בייחודיות או בשיתוף הפעולה היא ההופכת את הדרך הרביעית לרבת העוצמה מכולן .
כדי לקדם את הלמידה לפי גישה זו , יש לערב את הסטודנטים בתהליכים של חיפוש מידע , הערכה , ניתוח , חקר וארגון של מידע , המשגה וסיכום הדברים בכתיבה . כל זאת במסגרת תהליך של בניית ידע משותף תוך אינטראקציה בין הלומדים לבין עצמם . המאפיינים האלה של הוראה הבנייתית נתמכים באופן טבעי על ידי סביבה לימודית של בלוגים אישיים וקבוצתיים של הלומדים . שילוב הבלוגים בהוראה מקדם היבטים נוספים של הלמידה : קידום מיומנויות למידה עצמאית , העלאת אחריות הלומדים כלפי תוצרים אישיים וקבוצתיים , פיתוח מיומנויות של הערכה עצמית .
הרעיונות העיקריים במאמר - הדור החדש של הכלים המקוונים – Web2.0 - מאפשרים להפיץ בקלות מידע ברשת בפורמטים מגוונים בשילוב אמצעי מולטימדיה . החשובה והמיוחדת בתכונות הכלים היא היכולת לתמוך בשיתופיות ובאינטראקציות בין הגולשים .
הבלוג הוא כלי לפיתוח אתר אינטרנט , המאפשר להפיץ באופן שוטף מידע המבטא את תחומי העניין של מנהלו ומאפשר קבלת משובים מהמבקרים בו . ניתן לשלב בלוגים בהוראה בדרכים רבות ולמטרות שונות :
• ניהול מידע וידע אישי של סטודנטים .
• יצירת דף בית של כיתה / קהילה לקריאה משותפת ודיון , לניהול לוח זמנים ולהפצת הודעות .
• ניהול יומנים אישיים , הצגת עבודות של סטודנטים , וכתיבת הערות ע"י המורה , אחסון פורטפוליו מקוון של סטודנטים .
במאמר מוצגות דוגמאות לשילוב בלוגים בהוראה בחינוך הגבוה וכן מחקרים שונים העוסקים בשימוש בבלוגים בחינוך הגבוה .

לסיכום - אנו במגמת תקשוב נדרשים לכתיבה של בלוג לימודי כחלק מההערכה ומחובות התואר , לכן מצאתי לנכון להביא את המאמר הנ"ל אשר עוסק בבלוג וכן בשילוב טכנולוגיות נוספות מדור Web2.0 . בכתיבת הבלוג אני נדרשת לתובנות ולרפלקציה על התהליך הלימודי . הדבר מחייב חזרה לחומר הנלמד , העמקה , קריאה של מאמרים נוספים וכן תגובות לבלוגים של סטודנטים שונים מהמגמה .מידי פעם אני פונה לנושא הבלוגים על מנת ללמוד את הרעיונות העומדים מאחורי הנושא .אני קוראת ולומדת את הרקע , התיאוריה על מנת להביאם לקידמת הבמה ונהל דיון סביב הנושאים העולים מתוך הקריאה . כתבתי בעבר "פוסט על בלוג " וגם פוסט זה יכול להיקרא : " עוד פוסט על בלוג ... "

מקור : גולדשטיין ,א' ( 2008) בלוגים , פודקסטים ויצורים נוספים מ "גן החיות " של Web2.0





53 תגובות:

  1. נעמי,

    כתבת פוסט מעניין. גם אני מתעניינת מאוד ביישום הבלוג. ממש בימים אלו אנו עוסקות בפתיחה והפעלה של בלוג למידה בכיתתי, וקריאת חומרים בנושא מעשירה את הידע ותורמת לפיתוח בפועל.
    דורית

    השבמחק
  2. לדורית היקרה :

    מציעה וממליצה להיכנס לבלוג "שחקי שחקי על חלומות " , חלק מהבלוג הינו מערכת בלוגים כיתתיים .

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. היי נעומי,

    אני מסכימה איתך שהבלוג הוא כלי מאוד שימושי לסטודנטים בהיבטים השונים שהצגת.

    שני

    השבמחק
  5. בלוג אכן אמצעי טכנולוגי שימושי המאפשר למידה ואפשר לשלבו בהוראה בדרכים ומטרות שונות.
    לא תמיד זה נוח לכולם וזה החיסרון בדבר.

    השבמחק
  6. הבלוג הוא אכן אמצעי שימושי מאוד בתחום ההוראה, כאן התלמידים יכולים להגיב בפן האישי שלהם ולהביע דיעה

    השבמחק
  7. תומר טוסון - טכנולוגיות מידע
    בלוג הוא בהחלט דרך נוספת, שימושית ומאוד מעניינת שיכולה לתרום ולפתח תלמידים בתחום ההוראה. ישנן סטודנטיות הלומדות איתי אשר סיפרו לי שבקורס חקר הן מנהלות את ההתכתבות עם המדריכה הפדגוגית שלהן על ידי כתיבת וניהול בלוג אישי שעליו המרצה מגיבה בכל שבוע. לפי דעתי זוהי דרך למידה מצויינת, לא רק עבור הסטודנטים אלא גם לכל תלמיד באשר הוא. בדרך זו יכולים הלומדים לעקוב אחר השתלשלות תהליך הלמידה, לחזור אחורה ולעיין בחומר בכל זמן נתון.

    השבמחק
  8. לנעמי היקרה,

    בלוג הוא דרך מעניינת נוספת לשילוב של סטודנטים וטכנולוגיה בהוראה שעד כה לא יצא לי להתקל בה .וזה מאוד יכול להוסיף ללימודינו האקדמיים במיוחד בקורס חקר ההתנסות בה אנו זקוקות לחוות דעתה של המדריכה הפדגוגית . זו דרך מעולה לשתף את החוויות הלימודיות המתקבלות במסגרת התנסותנו בשדה.

    מלי אלחנתי -טכ' מידע

    השבמחק
  9. בלוג הוא אכן דרך נוספת ושימושית מאוד.
    למורים ותלמידים כאחד.

    הילה

    השבמחק
  10. ספיר עמרני - טכנולוגיות מידע

    בלוג יכול לשמש את המורים על מנת ליצור קשר בין התלמידים וגם לדברים מגוונים נוספים.

    דבר שימושי!!

    השבמחק
  11. לדעתי בלוג הוא דבר שימושי מאוד ויכול להקל מאוד את התקשורת בין מורה לתלמידים

    השבמחק
  12. לדעתי בלוג הוא כלי נפלא לתלמידים, כמו שציית הוא מקדם את יכולת הלמידה העצמית שלהם, עוזר לתלמידים שקשה להם לסכם חומר בכיתה לקרוא מהבלוג וללמוד כך יותר טוב והכי חשוב- היכולת לרכז הודעות, לו"ז וכדומה עבור כל הכיתה, זה חשוב מאחר ולא תמיד נוכחים בכיתה, או לא לכולם יש חברים טובים להלךים מהם ולהתעדכן.
    אני חושבת ששימוש בבלוג לצרכים לימודיים מקדם את תלמידי התיכון לרמה של אוניברסיטה.

    השבמחק
  13. היי נעמי,
    אין ספק כי חידשת לי הרבה מאוד בכל הקשור לבלוגים.
    הבלוג יכול להיות כלי יעיל ושימושי במיוחד לתלמידים שיש להם קושי בארגון מחברותיהם,כמו כן הבלוג מעודד למידה שיתופית. בנוסף לפן הלימודי הבלוג מסייע בגיבוש הכיתה ע"י פתיחת עמוד בית כיתתי ,קיום דיונים משותפים( עוזר לתלמידים ביישנים החוששים להביע את עמדתם בכיתה),הצעות ויוזמות לשיפור האקלים הכיתתי.
    הבלוג מסייע לתלמידים ולסטודנטים כאחד. לא פעם סטודנטים מחליפים ביניהם סיכומי שיעורים ,במיוחד לפני תקופת המבחנים,אין ספק כי הבלוג הוא דרך טובה להעביר את החומר בין הסטודנטים בצורה יעילה ,מהירה שנגישה לכולם.

    השבמחק
  14. שני מדמוני. טכנולוגית מידע.
    היי נעמי. תומכת אני בדעתך כי לבלוגים חשיבות רבה בכל הנוגע לשימוש סטודנטים ותלמידים ואף תורם לאינטרקציות חברתיות ולימודיות.

    השבמחק
  15. נופית מרעשלי, טכנולוגית מידע.
    שלום נעמי,
    האמת שלא ידעתי שיש שימוש בבלוגים לצורכי למידה. אך הבלוג הוא אכן דרך מעניינת ויעילה ללמידה.
    הבלוג נותן דרך נוספת לתקשורת בין המורים לתלמידים ובין התלמידים עצמם לתלמידים נוספים.
    הבלוג מאפשר לתלמידים לשאול שאלות ובנוסף להעלות חומרי לימוד וסיכומים ולהיעזר אחד בשני.

    השבמחק
  16. שיר ברגזין- טכנולוגיית מידע.
    היי נעמי!
    התוודעתי על ידי המאמר,ליתרונות הבלוג בתחום ההוראה, הבלוג יכול לשמש כעזר רב בידי המורה והתלמיד,
    ניתן דרכו לפרסם הודעות, עדכונים, לשתף, ומעבר לשיתופיות יש בו אינטראקציה מעשית ,בו ניתן לנהל יומני תלמידים ולתקשר עימם.

    השבמחק
  17. ענבר רג'ניאנו- טכנולוגית מידע.
    שלום נעמי,
    לאחר קריאת המאמר חודשו לי דברים רבים אודות היתרונות הבלוג בתחום ההוראה.
    בעזרת הבלוג תלמידים ומרצים יכולים להגיב מידי יום על הנושא הבלוג. לפי דעתי זוהי דרך למידה מצויינת, בדרך זו יכולים הלומדים לעדכן, לשתף, ולעקוב אחר השתלשלות המידע בו.
    הבלוג הוא כמו צינור מרכזי המחבר בין כל הצינורות האחרים, ומאפשר העברת מידע שותף בין כולם.

    השבמחק
  18. נעמי שלום,
    מאמרך הרחיב את הידע שלי בנושא הבלוגים
    מסכימה עם דעתך על חשיבותם של הבלוגים

    השבמחק
  19. נופר פאר- טכנולוגיות מידע.
    נעמי שלום,
    יש לציין כי לא ידעתי שמשתמשים בבלוג לצורכי לימוד, בעיני זה רעיון מקסים.
    הבלוג הוא בעצם אמצעי טכנולוגי מאוד שימושי שמאפשר לנו בדרך מעניינת להעביר את המידע מאחד לשני.
    יש לציין כי הבלוג הוא פיתרון לפיתוח התקשורת- בין המורה לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם. הבלוג מאפשר למידה שיתופית שמאפשרת לימוד עצמאי, עזרה לתלמידים שמתקשים לסכם את החומר, ואף עיון בכל זמן שהוא על החומר הכתוב.
    לשלב בלוג בהוראה הוא רעיון מעולה משום שאין כבר צורך ללכת לחפש חבר וצלם ממנו חומר דבר שגם שומר על הסביבה.

    השבמחק
  20. נעמי שלום,
    בזכות מאמרך למדתי עוד דברים חדשים שלא ידעתי בנוגע לבלוג. הבנתי שזה רעיון מאוד טוב לשלב את הבלוג בתחום ההוראה. שילוב הבלוג בהוראה מקדם מיומנויות למידה עצמאית , העלאת אחריות הלומדים כלפי תוצרים אישיים וקבוצתיים , פיתוח מיומנויות של הערכה עצמית . בנוסף, הוא משמש את התלמידים לשאול שאלות ולהביע את עצמם.

    השבמחק
  21. נעמי שלום,
    למדתי ממך רבות על העולם הטכנולוגי ועל למידה באמצעות הבלוג.
    השילוב בין ההוראה לבין הטכנולוגיה יכול להעשיר את התלמיד ואת המורה כאחד.
    זאת דרך מעולה לתלמיד לשאול שאלות. העשרות בעצם כלי עזר לימודי וזמין תמיד.

    השבמחק
  22. סבינה בנימינוב- טכנלוגיית מידע
    נעמי בורנשטיין שלום,
    קודם כל, תודה על השיתוף!
    קראתי את המאמר הנ"ל, והוא תרם לי רבות.
    פעם הייתי נכנסת לבלוגים, אך לא ידעתי דברים אלו על הבלוג, למדתי כי הבלוג הוא אכן כלי נחוץ לתלמידים ולמורים, ולפי דעתי כולם צריכים להיחשף אליו. כמו כ,ן יכול לתרום רבות, כמו למשל שרק בגלל השיתופיות, כולם יכולים להרחיב את הידע שלהם (עבודות, מאמרים וכו'...) מתוך קריאה של בלוגים אחרים ואינטראקציות ותגובות זה לזה, ואף תגובותיו של המורה,הסטודנטים יכולים להעשיר את הידע שלהם, לעזור לחבריהם, וגם למורה, משום שמורה יכול להגיב בצורה פרטנית לכל אחד, וזה אף יקל עליו ועל התלמיד משום שהכל מאורגן ומסודר, לפי נושא, תאריך, שנה , שעה וכו'.. . המורה או התלמיד, יכולים לנהל יומן מסודר בבלוג, המורה למשל יכול לתת טיפים, וממש להעביר את תוכן השיערו שהיה בבלוג.
    כמו כן, גם סטודנטים/אנשים אחרים יכולים להיחשף לדברים חדשים, וזה גם יכול לתרום להם הם גם יכולים להשתתף בקבוצות הדיון ע"י מתן תגובות ושיתופים שלהם.
    לסיכום, תודות לך הבנתי שהבלוג הוא מרכיב טכנולוגי חשוב שניתן להרחיב דרכו את הידע האישי שלנו ושל האחרים, שילוב טכנולוגי זה רק יעשיר את הידע של כולם.
    תודה.


    השבמחק
  23. קריאת המאמר תרמה לי המון.
    הבנתי כי הבלוגים מאפשרים שיתוף אחד עם השני בנושאים רבים. שיתוף בצורה זו יכולה לסייע לתלידים רבים ואין ספק כי זה אמצעי נהדר לשיתוף, לימוד אחד עם השני ועזרה אחד לשנה

    דנה אביב- קורס טכנולוגיית מידע

    השבמחק
  24. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  25. איזבלה מאיסטר- טכנולוגיות מידע

    המאמר מאוד מעניין. למדתי שבלוג זה בעצם כלי מאוד שימושי בתהליך הלמידה. באמצעות הבלוג ניתן לשתף המון דברים, ללמוד באופן מקוון וכך בנוסף ללמידה עצמה לרכוש מיומנויות מחשב והכרת כלי חשוב כמו הבלוג.

    השבמחק
  26. הולי מזרחי - טכנולוגיות מידע

    שלום נעמי,
    חידשת לי הרבה בנוגע לבלוגים, לא ידעתי שיש שימוש בבלוגים לצורכי למידה.
    זהו כלי שימושי בעיקר לתלמידים המתקשים עם סדר וארגון, בנוסף בלוג מעודד למידה שיתופית. מעבר לפן הלימודי הבלוג תורם לגיבוש הכיתה ולתלמידים ביישנים.
    הבלוג הוא דרך טובה להעביר חומר בין סטודנטים בצורה יעילה שנגישה לכולם.
    עוד למדתי באמצעות המאמר,על יתרונות הבלוג בתחום ההוראה.
    ניתן דרכו לפרסם הודעות, עדכונים, לשתף, ומעבר לשיתופיות יש בו אינטראקציה מעשית ,בו ניתן לנהל יומני תלמידים ולתקשר עימם.
    הבלוג הוא פתרון מצוין לפיתוח תקשורת מורה-תלמיד.
    עוד יתרון הוא ששילוב הבלוג בהוראה מקדם מיומנויות למידה עצמאית , מרחיב את תחומי אחריות של התלמיד ומפתח מיומנויות של הערכה עצמית.

    השבמחק
  27. נעמי שלום, נהנתי לקרוא את הבלוג שלך וחידשת לי רבות בנושא. בלוג זכור לי בתור דף אישי למטרות פירסום תמנות ודעות. נראה כי שימוש הבלוג למטרות ההוראה חשוב ושימושי לתלמיד ולמורה.

    השבמחק
  28. בלוג הוא אכן אמצעי שימושי מאוד. הוא אמצעי מעולה ליצירת תקשורת ולמידה שיתופית. הינו כלי תמיכה ועזרה לסטודנטים ומורים.

    השבמחק
  29. ורוניקה פוטך- טכנולוגיית מידע.

    שלום נעמי,
    קודם כל המאמר שלך חידש לי רבות. בעבר הייתי משתמשת בבלוגים, אך לא ידעתי שהבלוג יכול לשמש לצורכי למידה לתלמידים ולמורים. לא ידעתי שלבלוג יש הרבה יתרונות בלמידה, הבלוג הוא קובץ שיתופי ממנו התלמידים יכולים ללמוד הרבה, גם מהמידע הכתוב בו וגם מהתגובות של שאר התלמידים. הבלוג יכול לשמש כדף הבית של הכיתה ובכך לתרום לגיבושם של התלמידים, הוא יכול לשמש כיומן למורים, והוא עוזר בשמירה על הסדר והארגון.
    מאוד נהנתי לקרוא את המאמר שלך, ולמדתי ממנו המון.

    השבמחק
  30. עדן אלגאוי- טכנולוגיית מידע
    אני מסכימה שבלוג הוא כלי שימוש מאוד לסטודנטים ובעתיד כשנהיה מורות וגננות, ליצירת קשר עם הורים ותלמידים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבו סנינה שירין –טכנולוגית מידע
      הי נעמי -
      אני מסכימה איתך והבלוג הוא דרך טכנולוגית מעניינת שמאפשרת לקדם ולפתח תלמידים בתחום ההוראה.
      הבלוג יכול להיות כלי יעיל ושימושי במיוחד לתלמידים שיש להם קושי בארגון מחברותיהם,כמו כן הבלוג מעודד למידה שיתופית.

      מחק
  31. אבו סנינה שירין –טכנולוגית מידע
    הי נעמי -
    אני מסכימה איתך והבלוג הוא דרך טכנולוגית מעניינת שמאפשרת לקדם ולפתח תלמידים בתחום ההוראה.
    הבלוג יכול להיות כלי יעיל ושימושי במיוחד לתלמידים שיש להם קושי בארגון מחברותיהם,כמו כן הבלוג מעודד למידה שיתופית.

    השבמחק
  32. סיוון ביטון-טכנולוגיית מידע.
    שלום נעמי- נהניתי לקרוא את מאמרך, למדתי שבלוג הוא לא רק אמצעי חברתי והוא משמש למגוון אפשרויות ובפרט על תחום ההוראה הגורם לילדים להשתלב וללמוד בדרך מקורית ומעניינת.

    השבמחק
  33. היי נעמי,
    אני בהחלט מסכימה אתך שהבלוג הוא כלי פיתוח שמאפשר לנו להפיץ באופן שוטף מידע, ומאפשר קבלת משובים מהמבקרים בו. כרגע כסטודנטית אני משלבת בלוג בלימודי רק להצגת עבודות. אך מאמינה שבהמשך אשתמש בו לתחומים נוספים.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שני,
      אני גם כן מסכימה איתך. הבלוג הינו כלי שימושי ויעיל מאוד ומאפשר גישה וקשר מאוד חשוב ומשמעותי בבית הספר.

      תודה

      מחק
  34. הבלוג הוא כלי מקסים אך גם כלי מסוכן. יש לו הרבה יתרונות כל עוד מכירים בחסרונות שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יובל,
      בהחלט הבלוג הינו כלי מאוד מקסים וגם כן מסוכן. כך זה בשאר התוכנות הטכנולוגיות תמיד יש את היתרונות ואת החסרונות.

      תודה

      מחק
  35. הבלוג הוא פשוט עןד דלת באינטרנט למקם מידע שאנו מחפשים כחלק מקבוצה מסויימת. הרעיון של חיבור עולמות כמו פילוסופיה וטכנולוגיה נותן עוד משהו לחשוב עליוץ.

    השבמחק
  36. נעמי שלום,
    פוסט מעניין ובעיקר מעשיר.
    למדתי ממנו שניתן לשלב בלוגים בהוראה בדרכים רבות ולמטרות שונות ושהוא כלי לתקשורת בעל יתרונות רבים.

    השבמחק
  37. היי נעמי,
    המאמר שלך בבלוג מאוד עניין אותי וחידש לי הרבה בתחום הטכנולוגי וכיצד הטכנולוגיה יכולה להשפיע בצורה חיובית וחיונית על הסביבה הלימודית.
    תלמידים ומורים יכולים ע"י העלאת פוסטים ותגובות לשתף אחד את השני ולהעביר ביקורת בונה או חיזוקים אשר יתרמו אחד לשני ויעבירו מידע לימודי שימושי בינהם.
    תודה רבה למדתי ממך חומר חדש ומעניין.

    השבמחק
  38. נעמי שלום,
    שמחתי לקרוא את הפוסט שלך. אני אאשש את דברייך ואומר כי הבלוג הוא דרך שיתופית מקסימה, יעילה ונכונה בעידן הטכנולוגי של היום. כיום כסטודנטית אני נעזרת בבלוג כדי לעדכן את המרצה שלי בהתרחשות ובהתנסות שלי בשבוע מעשי בבית הספר בו אני שוהה. השיתוף הזמין והפשוט מאפשר לי לקבל ממנה התייחסות, תגובה ומענה זמין וזריז.

    ליטל משיח, טכנולוגיות מידע

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      אני גם כן חושבת שהבלוג הוא דרך שיתופית מקסימה ויעילה. מאוד כיף ונוח להשתמש בכלי הזה בכיתה ובהתנסות.

      בכבוד רב,
      דוניא

      מחק
  39. היי נעמי,
    נהנתי מאוד לקרוא את המאמר שכתבת. הצגת נתונים החיוניים ללמידה והתקשרות נוחה, הן עם המרצים/המורים והן עם שאר הסטודנטים/התלמידים.

    השבמחק
  40. לינוי בכר- טכנולוגיות מידע
    היי נעמי,
    חידשתי לי הרבה בכל הנוגע לבלוגים ולשימוש בהם בהוראה אין ספק שזוהי דרך נוספת לתלמידים ולמורים לתקשר, לעלות חומרים לימודיים ואף ליצור אינטראקציות חברתיות.

    השבמחק
  41. ליהי עמיתי- טכנולוגיות מידע:
    היי נעמי.
    נהניתי לקרוא את המאמר שכתבת. אני מאוד מסכימה שלא ניתן להימנע משילוב טכנולוגיה בלימודים. נכון קיימים מספר חסרונות. אך היתרונות לשילוב הטכנולוגיה עולים על החסרונות ובהחלט ניתן לשלב טכנולוגיה בצורה שתתרום רבות לתלמידים.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליהי,
      אני גם כן מסכימה איתך בזה שאנו כעת חיים בעדין שהניתוק מהטכנולוגיה הפך לדבר בלתי אפשרי,
      תודה

      מחק
  42. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  43. שמחתי לקרוא את הבלוג ולראות בו משהו חדש שלא חשבתי עליו לפני כן.
    בהחלט הבלוג יכול לשמש מורה ותלמידים ככיתה. תורם ליחסים החברתיים של הכיצה כמו גם מקרב בין התלמידים למורה. כל האינפורמציה הדרושה על השיעור יכולה להימצא בבלוג וכך הלמידה יותר אפקטיבית כמו גם מאפשרת למידה מהבית, למידה בעת היעדרות של תלמיד. דרך מצוינת ללמד את התלמידים דרכים נכונות להגיב ולכתוב הערות, תורם ליחס הבין אישי בנוסף. מקסים ומעשיר

    השבמחק
  44. השימוש בבלוג שיתופי לימודי הוא דבר שיכול לקרבבין מורים לתלמידים. צעירים ביימינו משמשים הרבה במחשב, כך המורה יכול להגיע לתלמידים ולהעביר את המידע שרוצה בדרך שנוגעת לצעירים.

    השבמחק
  45. סתיו סיני- טכנולוגית מידע:
    נעמי שלום,
    נהנתי לקרוא את הבלוג שלך שהבהיר לי את יתרונותיו של כתיבת בלוג.
    באחד הקורסים במכללה יצא לי להתנסות בכתיבת בלוג, דבר שהיה לי קשה מעט בהתחלה מכייון שאף פעם לא התנסתי בכתיבת בלוג.
    בהמשך שמתי לב ליופי שבדבר- גם אני, חברי לקבוצה והמרצה יכולנו לראות את התפתחות האירועים ולעקוב אחר תגליותים של אחרים.
    לא ידעתי ששימוש בבלוג כל כך אפקטיבי בדורנו וחידשת לי משהו שלא חשבתי עליו לפי כן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי סתיו,
      ללמוד קורס מתוקשב זה דבר מאוד כיפי ויעיל.
      מסכימה איתך..
      תודה

      מחק
  46. שלום נעמי,
    מאוד שמחתי לקרוא את הבלוג שלך שהבהיר לי עד כמה הטכנולוגיה בבתי הספר חשובה.
    היא יוצרת יכולת מידית בין מורה לתלמידו ואף בין מורה להורה תלמיד
    דבר שמאוד חשוב בעידן שלנו.

    השבמחק
  47. נעמי שלום,
    נהניתי מאוד לקרוא את הבלוג שלך ואני כן חושבת שהבלוג הינו כלי מאוד יעיל ושימושי במיוחד לתלמידים אשר מעודד למידה שיתופית. כמו כן הינו מסייע בגיבוש הכיתה ע"י פתיחת עמולקיום דיונים משותפים.

    בכבוד רב,
    דוניא - טכ' מידע

    השבמחק