" אני חושב שיש שוק עולמי אולי לחמישה מחשבים "
תומס ווטסון , יו"ר IBM , 1943

יום רביעי, 9 בפברואר 2011

פוסט פרידה

יום רביעי - 24.3.2010 : פוסט ראשון - מטרות הבלוג .
הפוסט הראשון היה קצר ( וחרדתי .. ) כתבתי על הקושי הטכני של הכלי , וציינתי כמה מטרות : לתעד , לקרוא , לשפר , להוסיף , להמליל את הידע , להביא לידי ביטוי את התובנות מהלמידה ולנהל רפלקציה תמידית על הלמידה .

יום רביעי - 9.2.2011 - פוסט פרידה .

היום ממרחק של זמן כשאני קוראת את הפוסטים הראשונים אני מבינה שעברתי תהליך . מסיקור של כתבות ומאמרים בתחילת הכתיבה , אני מביעה היום את דעתי , מתרגזת , מסכימה , שוללת , קוראת ( אבל אחרת ) מביאה דברים של כותבים , אבל כבר לא מסתפקת רק בזה .
יש משהו מרגש לראות תהליך מתחילתו ועד ... ( אולי עוד אחזור הנה ? ) הבלוג הרחיב את הידיעות שלי , כתבתי רק על מה שמעניין אותי , כאשר למדנו נושא כלשהו - מצאתי עצמי מחפשת עוד מקורות מידע , עוד צדדים . כתבות , מאמרים הביאו אותי לכתיבה ואחר לשיח על עיקרי הדברים , חלק מהפוסטים " הבאתי " גם לחדר המורים . התחלתי לומר "קראתי ש .." ו : " כתבתי על .. " והשיח הפך להיות יותר מדויק , יותר מקצועי . נהניתי לומר שיש לי בלוג מקצועי , ולעיתים הרגשתי שנוסף לי עוד ס"מ לגובה .
אני חוזרת למטרות שעליהן כתבתי בפוסט הראשון .
הצבתי לעצמי מטרות שונות : קראתי הרבה מאוד כתבות ומאמרים , בלוגים אחרים , מחקרים שונים בתחום התקשוב וההוראה ,
קראתי במהלך החודשים האחרונים בלוגים של עמיתים , על חלקם הגבתי , מכולם למדתי והשכלתי .
ניסיתי להביא לכאן את התובנות שלי מהלמידה , ולנהל רפלקציה על הלמידה . לא תמיד הצלחתי . אני קוראת בלוגים אחרים - ומתפעלת מהניסוח , מעוצמת הדברים , מהתובנות . אבל זה שלהם - והבלוג שלי הוא שלי , ולמרות כל הערות שהיו ועוד יהיו - אני גאה בו ( ובעצמי ) .
בניגוד לרוב העמיתים במגמה לא הגעתי ממקום של תקשוב . הרקע שלי היה חינוכי "רגיל " ללא קשר לתקשוב . ולמרות זאת דווקא המגמה הזו סיקרנה אותי , אני לא רכזת מחשבים , אני לא מלמדת מחשבים , אני לא אחראית על שום אתר בית ספרי , אבל ידעתי שזו המגמה היחידה שיכולה להביא אותי ללמוד לתואר . מתוך חוסר הידיעה - נבע הרצון . הכתיבה בבלוג ענתה לא פעם על אותו פער ביני לבין שאר העמיתים במגמה . הרגשתי לא פעם כמה הם יודעים וכמה אני לא , ואילו כאן בבלוג - אני כמעט כמוהם : גם אני כותבת בלוג , קוראת , מתייחסת , מעריכה , מגיבה . כאן במקום הזה ( המקום שלי ! ) - הפער הצטמצם .

לסיום - אני רוצה להודות :

לכותבת הבלוג " שחקי שחקי על חלומות " - את ההחלטה להגיע למגמת תקשוב קיבלתי בעקבותיך . ראיתי את הזוהר בעיניים ואת האמונה שלך שתקשוב היא דרך ההוראה הנכונה . הידע הפדגוגי שלך ,הכתיבה החכמה והאינטלגנטית , המילים שאת עושה בהן כבשלך , הידע הטכנולוגי , דרך העבודה שלך והבלוג המדהים שלך ( שאין שני לו ! ) . אני עובדת לצידך וגאה כל יום להיות חברה לדרך ולחיים .

לכל עמיתי במגמה - איתכם קיטרתי , שמחתי , התעצבנתי , שיתפתי . הייתם לי שותפים ללמידה ולכתיבה .

לאיריס - שיעור ראשון ואני מתיישבת בכיתה . במקרה את לידי . מאז אני מודה ליד המקרה . לא יכולתי לבקש לי חברת צוות , מלווה , עמיתה וחברה מדהימה כפי שאת ! העבודה המשותפת היתה פוריה , הדיונים והשיחות מעמיקים ונבונים .מודה לך על עזרתך , תמיכתך והיד המושטת תמיד . ( ועל ארוחות הבוקר הנפלאות ) .

לד"ר גילה קורץ - לגילה של התקשוב - תודה על ההתיחסות האישית והמקצועית . אין זה מובן מאליו במוסדות להשכלה גבוהה ללמוד תחת שרביט מקצועי כל כך ויחד עם זאת אנושי . אני רואה זכות גדולה ללמוד במגמה , ועל כך תודה !

יום רביעי - 9.2.2011 - סיימתי .


2 תגובות:

  1. נעמי היקרה,

    אכן כך היה, ישבנו יחד בסוף האולם, שורה אחרונה, אני ישבתי לצידך, המרצה הציגה בפנינו את המטלה הראשונה המשותפת, הבטנו אחת בשניה ובאותו הרגע ידעתי (הרגשה פנימית שלי) שמכאן אני ממשיכה איתך יחד צמוד עד המטלה האחרונה .

    היה לי העונג להיות מקבילתך ושותפתך ללמידה ולהכנת העבודות. נהניתי לקרוא את הפוסטים שכתבת, שבהם הוספת המון רגש ועוצמה, שתרם מאוד בהצגת רעיונותייך בצורה כה מוצלחת ומעניינת.

    את קסם של בחורה, מלאת חיים וקורנת אור, נהניתי מכל רגע במחיצתך. אהבתי להקשיב לך, אהבתי לצחוק איתך, אהבתי לספר לך בצורה חופשית הכל (זה לא מובן מאליו)הרגשתי נוח איתך, והדבר הכי יפה שמשותף לשתינו -ידענו להשלים אחת את השניה ולתמוך אחת בשניה לאורך כל הדרך- וזוהי שותפות אמיתית.

    זולגת לי דמעה, אינני טובה כל כך בפרידות, אך בעצם, אנו לא נפרדות, אנו ממשיכות יחד את כתיבת הסמינר ודרכנו יחד עדיין לא תמה.

    אוהבת אותך מאוד, איריס.

    השבמחק
  2. נעמי,
    שותפה להרבה מתחושותיך, כמוך בחרתי דווקא בתחום הלא מוכר, הלא קרוב אליי (הרגשתי שאני חייבת להתגבר על איזשהו סוג של מחסום)כדי ל"היות שם ולא לחדול" ! כשאני נכנסתי עם כיתה למעבדת מחשבים, זה היה מלווה בתחושה שהם יודעים יותר ממני הם בוודאי יסתדרו בכל משימה או תקלה...
    לקראת סיום אני יכולה לומר שיצאנו נשכרות מכל התהליך, למדנו באופן כזה או אחר.
    הלימודים והכנת העבודות במחיצתך היו מהנים ונעימים,
    מאחלת לך את כל ההצלחה שבעולם,
    אוהבת,
    ורד.

    השבמחק