" אני חושב שיש שוק עולמי אולי לחמישה מחשבים "
תומס ווטסון , יו"ר IBM , 1943

יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

פייסבוק - פגישת מחזור

לפני מספר ימים קיבלתי הודעה , אשר תוכנה היה ברור זהותי . ההודעה נשלחה מתלמידים שלי לשעבר ( מלפני 16 שנים ! ) אשר מצאו אותי בפייסבוק ורצו לאמת את הפרטים . תוך מספר שעות , בהתרגשות עצומה , נוצר קשר עם תלמידים נוספים .
מחזור ח' של בית ספר "אלונים " בראשון לציון - הקאמבק . ואני - כל יום בשובי מהעבודה , וגם במהלך ההפסקות , נכנסת לפייסבוק לחפש את תלמידי האהובים . אני קוראת , מביטה בתמונות , ומתגאה כל כך . כל יום מתחדש לו הקשר עם תלמידים נוספים ואני זוכה להכיר אותם כבוגרים , לומדים ועובדים .
ייתכן שתוכן הפוסט אינו מתאים למטרת הבלוג , ואין בו משום למידה כלשהי , אך חשבתי שעלי לכתוב זאת ולו על מנת להראות כי הפייסבוק אכן חובק עולם , נושאים וגילאים . וכן - אני בפייסבוק !
כשהתלמידים הנוכחים שלי שואלים אם יש לי פייסבוק , אני עונה בשלילה . אינני חושבת שיש מקום לחברות בין מורה לתלמיד , אלא אם כן מטרת הקשר הינה מקצועית - לשם ההוראה והלמידה . אך לתלמידי מהעבר - הדף שלי פתוח .
אני מאחלת לכולנו בהצלחה במבחן בפסיכולוגיה , ובין למידה של תיאוריה אחת לשנייה , נכנסת שוב לפייסבוק .

5 תגובות:

  1. כסטודנטית לחינוך ומורה לעתיד אני באמת חושבת שאין מקום למורה ותלמיד, שנמצאים יחד באותה מסגרת לימודית, להיות חברים בפייסבוק אשר חוצה את הגבולות הראויים ביחסי מורה-תלמיד במהלך ומעבר לשעות הלימודים.

    השבמחק
  2. דניאל כהן- טכנולוגית מידע.
    היי נעמי,
    אני מסכימה שכשאר את המורה של התלמידים בבית ספר אין סיבה להגיד להם אם יש לך פייסבוק או אין אלו החיים האישיים שלך ואין צורך שהתלמידים יכנסו לתוכם. אבל זה מדהים שלאחר 16 שנה התלמידים שלך מצאו אותך והיה להם חשוב לדבר איתך זה רק מראה כמה היית חשובה עבורם.

    השבמחק
  3. שלום נעמי,

    אני גם מאמינה שכדי לשמור על המסגרת והגדרת התפקידים צריך לשמר מרחק כלשהו בין מורה לתלמיד. לפעמים יצירת קשר בפייסבוק עם התלמידים יכול לייצר בלבול.

    רננה

    השבמחק
  4. היי נעמי
    כסטודנטית לחינוך (גיל הרך) אני מסכימה אייתך שאין מקום לחברות בין מורה לתלמיד ברשת החברתית. כמו שבצבא ישנו דיסטנס בין המפקד לפלוגתו כך אני מאמינה שצריך להיות ריחוק מסוים בין המורה לתלמידיו מכיוון שזה לא עינינו מה מתרחש בחייו הפרטיים, הוא מורה/מרצה ועליו לראות אותו ככזה.

    השבמחק
  5. היי נעמי,

    אני אכן מסכימה איתך לגבי הנושא שאין צורך בחברות בין מורה לתלמיד..
    אך ברגע שאין כבר את הקשר הנ"ל אין כל בעיה מבחינתי לאשר תלמידים והדבר אפילו משובח כמו שרמת שאתם מעדכנים באיפה כל אחד נמצא בחייו ומה עושה אין כ בעיה ואפילו ממש נחמד..

    השבמחק