" אני חושב שיש שוק עולמי אולי לחמישה מחשבים "
תומס ווטסון , יו"ר IBM , 1943

יום שלישי, 11 במאי 2010

מהפכני חינוך - הד החינוך - 2010

הגליון האחרון של הד החינוך הופיעו מספר מאמרים מעניינים בנושא " מהפכני חינוך " . הגליון דן בחינוך העתידי , אך למעשה נושאים רבים בו נוגעים למערכת החינוך כיום . כאשר העתיד הוא מחר , ולא בעוד שנים , מצאתי עצמי קוראת בעניין רב דעות שונות לגבי שימוש בטכנולוגיות במערכת החינוך .
יעלי דקל ראיינה את ג'ואל קליין , מנהל מחלקת החינוך של העיר ניו יורק . לנושא שילוב טכנולוגיה הוא מסביר : " אני רוצה להיות מסוגל לשלם הרבה יותר למורים ולמשוך להוראה את המוכשרים והמקצועיים ביותר . דרך אחת לעשות זאת היא להשתמש בטכנולוגיה בצורה חכמה . אנחנו כבר עושים מבחנים באינטרנט , התלמידים יכולים להתכונן אליהם בצורה מקוונת . המטרה היא לא להחליף את המורים אלא להגדיל את האפשרויות "
בכתבה אחרת " למערכת החינוך אין עתיד " - מראיין יורם הרפז את פרו' דוד פסיג . לדברי פרו' פסיג מי שלא רוצה לדעת את העתיד היא מערכת החינוך . מערכת החינוך תקועה עמוק בעבר , מתפעלת בתי ספר שנוסדו במאה ה - 19 , בהם מורים שהוכשרו , ברובם , במאה ה- 20 , ומנסים להכין צעירים לחיים במאה ה- 21 . בשיעור האחרון למדנו וטעמנו מעט " מידענות " . פרו' פסיג מתייחס גם לנושא זה ומדבר על "הכפלת המידע " . "כיום המידע מכפיל את עצמו בקצב של כל שנה וחצי -שנתיים . על רקע זה מערכת החינוך חייבת להיפטר מהאשלייה של "כיסוי החומר " , מהנסיון ללמד את כל המידע או את עיקרו . היא חייבת לשאול את עצמה בראש ובראשונה מהו בסיס המידע שיש ללמד . בסיס מידע שיש לו תוחלת חיים ארוכה והיא תשתית לרכישה וליצירת מידע , ידע וחכמה " .

אני ממליצה להיכנס לקישורים של הכתבות . הן מעניינות ונותנות תמונה אחרת על מערכת החינוך .

תגובה 1:

  1. נעמי,
    כתבת פה את עיקרי דעתם של 2 אנשי חינוך,
    נכנסתי לקישורים ושמחתי לקרוא את הרחבת דעתם ואת התמונה הרחבה יותר על מערכת החינוך.
    תודה על הקישור.

    השבמחק