בעקבות שיחה על נושא הפורומים שהינו נושא עבודת הגמר .
לפני מספר ימים שוחחתי והתווכחתי עם אחת המורות בבית ספרי . עד היום לא חשפתי את אתר בית הספר ולא קישרתי אותו לאף פוסט , ולא בגלל שאינו טוב , אלא בגלל נושא הפורומים .
בפוסט הקודם הזכרתי את מאפייני הפורום . אני לא באה לבדוק , בנתיים , האם מאפיינים אלו קיימים בפורום , אלא את הרעיון , המטרה שעומדת מאחורי הפורומים .
באתר בית הספר קיים פורום צוות אשר נעול בפני התלמידים וההורים , ופתוח רק לפני צוות המורים . כמו כן קיימים פורומים לכל כיתה . ועל כך הויכוח . מה מטרת הפורום הכיתתי ? המורה איתה דיברתי - א' לצורך הדיון - טענה שגם אם הפורום מהווה , ברובו , לוח מודעות - יש לו קיום חשוב בכיתה , ואילו אני טענתי - שאם לכך משמש הפורום הרי ניתן לוותר עליו . אני רואה בפורום כלי למידה , מקום לחילופי רעיונות , מקום אשר תומך בלמידה ומהווה מסגרת נוספת ללמידה בכיתה , הוא יכול בהחלט להיות גם חלק מחיי התרבות והחברה של הכיתה אבל לא רק .
א' מעצם היותה מתוקשבת ובעלת אחד הבלוגים המדהימים והמלמדים ביותר בתחום ההוראה והלמידה , טוענת כי גם בשימוש חברתי , משמש הפורום במה לחילופי מסרים בין התלמידים והמורה ובכך משלים את הדיון הקהילתי בכיתה .
השיח הזה ביננו מחדד יותר ויותר את הצורך בהגדרת מטרת הפורום וכן בהגדרת מאפייניו .
אני מקווה שבמהלך עבודת הגמר אוכל למצוא תשובות לנושא . אמנם אחד המרצים אמר כי נושא הפורום "עבר זמנו " אך בבית הספר שלי ,ואף ברבים אחרים , הפורום הינו הכלי העיקרי המשמש את צוות המורים , ההנהלה , התלמידים וההורים .
אני מברכת על כל שיח בנושא , וגם אם איני מסכימה לרעיונות ולדעות אני מקשיבה .
יום שלישי, 2 בנובמבר 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
תוויות
- אברום רותם (1)
- בלוג (5)
- בלוג חינוכי (2)
- גוגל סייטס (1)
- דגמי הפצת מידע לבלוג (1)
- דוד פסיג (1)
- דלישיוס (1)
- הד החינוך (1)
- ויקי (2)
- חינוך דוט קום (1)
- טוויטר (1)
- טכנולוגיות ידע (1)
- יאנוש קורצ'ק (1)
- יישומים לפתיחת שנה (1)
- מדיניות תקשוב (1)
- מדיניות תקשוב לאומית (2)
- מורה טוב (1)
- מטלה לימודית שיתופית (1)
- ממשק משתמש (1)
- מערכת תוא"ם (1)
- משבר החינוך (3)
- ניהול ידע (1)
- ספר דיגיטלי (1)
- סרטון מגמה (1)
- עמי סלנט (1)
- עתיד מערכת החינוך (1)
- פוסט סיום (1)
- פוסט פרידה (1)
- פורומים (2)
- פיז"ה (1)
- פייסבוק (4)
- פיתוח סביבות למידה מתוקשבות (1)
- פער דיגיטלי (1)
- פרופ' גבי סלומון (1)
- קבוצת דיון (1)
- רשתות חברתיות (1)
- שילוב פייסבוק בהוראה (4)
- delicious (1)
- SECTIONS (1)
- WEB2.0 (1)
פורום עבר זמנו, בזמן שיש כל כך הרבה אמצעים הרבה יותר נוחים ומתקדמים לתקשורת, לפיתוח דיונים והעלת חומרים או נושאים. כשאת אומרת פורום אני בקושי יודעת על מה את מדברת. כך גם התלמידים לדעתי. יש גוגל, פייסבוק וואטסאפ. אלה אמצעים הזמינים לכולם ופשוטים לשימוש, אנחנו נמצאים בהם במלא כמה פעמים ביום ואין לנו צורך לפנות זמן מיוחד כדי להיכנס לאתר אחר כלשהו ולזכור סיסמאות חדשות.
השבמחקלדעתי זאת דרך מעולה ללמוד אבל לא באמצעות פורום.
היי,
השבמחקפורום בחיי היומיום נכון להגיד כי עבר זמנו אך בבתי הספר כמוך אני רואה בו ככלי לשימוש בין לתקשור ובין ללמידה..
אז מצד אחד נכון להגיד כי עבר זמנו אך הוא עדין משמש במוסדות רבים ככלי ללמידה ותקשורת שלא ניתן לוותר עליו.